Τετάρτη 20 Ιουλίου 2011

ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΙΣ ΕΠΙΚΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ

 Ο ΕΠΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΣΤΗ ΔΕΚΑΕΤΙΑ ΤΟΥ '50




Μια λεπτομερέστερη περίληψη του έργου εικονογραφείται στο παρακάτω βίντεο, αλλά η μουσική που το συνοδεύει δεν είναι από την ταινία. Είναι από το σήριαλ του 1958. Το γαλλικό κείμενο της περίληψης προέρχεται από το βιβλίο του Πιέρ Τσερνιά "80 Grands Succes du Cinema d' Aventures" ("80 Μεγάλες Επιτυχίες του Περιπετειώδους Κινηματογράφου" - έκδοση Casterman, 1988)


Η ΑΥΘΕΝΤΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΤΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ
Τη μουσική της ταινίας τη συνέθεσε ο Μίκλος Ρόζα, από τους γνωστότερους συνθέτες κινηματογραφικής μουσικής που έχει επενδύσει μερικές από τις μεγαλύτερες επικές υπερπαραγωγές του Χόλυγουντ στη δεκαετία του '50.
Το παρακάτω άκουσμα είναι το πρώτο κομμάτι στο άλμπουμ της ταινίας με το soundtrack, που η έκδοσή του συνοδευόταν και από πολυτελές έντυπο με υλικό και αναλυτική υπόθεση του έργου, καθώς και φωτογραφίες από σκηνές της ταινίας. Έχει τίτλο: "Πρελούδιο και Εισαγωγή". Περιλαμβάνει τη μουσική των τίτλων (κύριο θέμα), καθώς και χαρακτηριστικά μοτίβα άλλων μουσικών θεμάτων της ταινίας.

 

Μουσική από την ταινία συνοδεύει μια πλούσια πινακοθήκη φωτογραφιών από διαφορες σκηνές


Μπορείτε ακόμα να συνδεθείτε με το Youtube για μερικές ακόμα σκηνές
(Παρακαλούμε κοιτάχτε έως και την τελευταία επιλογή, ανεξάρτητα αν θα τα αοίξετε ή όχι)



Το επίσημο τρέιλερ της ταινίας

Οι τίτλοι της ταινίας (σχεδόν πάντα στα επικά φιλμ το πιο εντυπωσιακό μουσικό θέμα του φιλμ)

Επιλογές από τις σκηνές δράσης. Το πρώτο μέρος του βίντεο είναι το τουρνουά κονταρομαχίας, όπου ο Ιβανόης (Μαύρος Ιππότης) κατανικά έναν-έναν του Νορμανδούς ιππότες. Το δεύτερο είναι η επίθεση των χαρούμενων παλικαριών του Ρομπέν των Δασών στο κάστρο του Μπουά-Γκιλμπέρ, από όπου ελευθερώνουν τον Ιβανόη. Και τέλος η μονομαχία μέχρι θανάτου μεταξύ Ιβανοή και Μπου-Γκιλμπέρ, όπου θα έκρινε την αθώωση ή τον δια της πυράς θάνατο της Ρεβέκκας που είχε κατηγορηθεί ως μάγισσα. Ο Ιβανόης σκοτώνει τον Γκιλμπέρ και η Ρεβέκκα ανακηρύσσεται πανηγυρικά αθώα.

Ο Ιβανόης επιστρέφοντας από τους Αγίους Τόπους, όπου είχε πολεμήσει ως σταυροφόρος στο πλευρό του Ριχάρδου του Λεοντόκαρδου, περιπλανάται στην Ευρώπη σαν τραβαδούρος ψάχνοντας να βρει πού βρίσκεται φυλακισμένος ο βασιλιάς του, που είχε αιχμαλωτιστεί από τον βασιλέα της Αυστρίας. Τελικά τον βρίσκει!

Και  κλείνουμε με κάτι ξεχωριστό στις επιλογές μας για την ταινία του "Ιβανόη".
Με την εισαγωγή στην όπερα του Χάινριχ Αουγούστ Μάρσνερ "Ο Σταυροφόρος και η Εβραία" (Heinrich August Marschner: Der Templer und die Jüdin) που είναι εμπνευσμένη όχι φυσικά από την ταινία, μα από το ρομάντσο του σερ Ουόλτερ Σκοτ "Ιβανόης, ο Μαύρος Ιππότης".
Ο Δεινοθήσαυρος φροντίζει για την ευρύτερη κουλτούρα σας και θα χαρεί πολύ να μάθει ότι ακούσατε και αυτό το απόσπασμα (είναι μόνο μουσική χωρίς άριες και τέτοια).


ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
ΑΛΛΑΓΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΕ ΝΕΟ ΕΡΓΟ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 22 ΙΟΥΛΙΟΥ
ΘΑ ΠΡΟΒΛΗΘΕΙ ΤΟ ΕΠΙΚΟ ΑΡΙΣΤΟΥΡΓΗΜΑ
ΤΟΥ ΑΝΤΟΝΥ ΜΑΝ
ΕΛ ΣΙΝΤ
ΜΕ ΤΟΝ ΤΣΑΡΛΤΟΝ ΙΣΤΟΝ ΚΑΙ ΤΗ ΣΟΦΙΑ ΛΟΡΕΝ



5 σχόλια:

  1. Γιώργο ταινίες γουέστερν θέλω,όπως και την σειρά
    Μπονάντσα!
    Με ινδιάνους εννοείται!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Εννοείται!... Δεν εννοείται, φίλε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΦΟΒΕΡΗ ΤΑΙΝΙΑ ΠΟΥ ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΜΑΓΕΥΕΙ ΜΕ ΤΑ ΥΠΕΡΟΧΑ ΧΡΩΜΑΤΑ ΤΗΣ, ΤΙΣ ΕΞΟΧΕΣ ΣΚΗΝΕΣ ΔΡΑΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟΝ ΑΚΡΑΤΟ ΡΟΜΑΝΤΙΣΜΟ ΤΗΣ. ΤΑΙΝΙΑ ΠΟΥ ΜΕΓΑΛΩΣΑ-ΜΕ ΜΑΖΙ ΤΗΣ. ΠΟΛΥ ΠΡΩΤΟΤΥΠΟΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ...ΞΑΝΑ ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΛΟΙΠΟΝ. ΔΕ ΘΑ ΒΑΡΕΘΩ ΝΑ ΤΑ ΔΙΝΩ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αρχαίε ιππότη μου δεν αμφιβάλλω ότι βρίσκεσαι στο στοιχείο σου. Στο δικό σου πεδίο δράσης και η επόμενη ταινία...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Γιώργο μου,να ξεκαθαρίσω:όταν λέω με ινδιανους
    μιλάω για τις ταινίες γουέστερν!οχι για την Μπονάντσα η οπία ήταν σειρα,βέβαια φταίω γιατι σε
    μπέρδεψα όπως το εγραψα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή