Πέμπτη, 23 Φεβρουαρίου 2012

Η κρυμμένη γοητεία της άλλης όψης






Οι τρυφερές πριγκίπισσες του ντισνεϊκού πανθέου
έχουν κι άλλη πλευρά... Κρυφή και σέξυ!
Δυο ενδιαφέρουσες εκδοχές του καταπιεσμένου χαρακτήρα τους
σαν... αποκριάτικη πρόταση (μια ιδέα ρίχνουμε)


Τελευταίο Σαββατοκύριακο της Αποκριάς μεθαύριο και ο Dino σκέφτηκε να προτείνει στις φίλες του κάποια αποκριάτικα κουστούμια και μεταμφιέσεις εμπνευσμένες από τις καρτούν ηρωίδες του Ντίσνεϋ. Όχι κλασικά πράγματα. Οι γνωστές, γλυκερές και ρομαντικές ηρωίδες των κινηματογραφικών παραμυθιών από την άλλη τους πλευρά. Την άγνωστη… Άλλοτε κακές, στριμάδες και άλλοτε σέξυ, ερωτικές.
Διαλέξτε αυτό που ταιριάζει στα απωθημένα του χαρακτήρα σας.
Οι ρίζες των αποκριάτικων μεταμφιέσεων βρίσκονται σε πανάρχαια έθιμα, όπου πίσω από τη μάσκα ο καθένας άφηνε τον εαυτό του να εκφράσει ελεύθερα αυτό που έκρυβε και καταπίεζε στον κατά κοινωνική συνθήκη καθωσπρεπισμό.
Να, λοιπόν, η ευκαιρία της χρονιάς να απελευθερώσετε την Σταχτοπούτα, τη Χιονάτη, την Άριελ, τη Γιασμίν, τη Ραπουνζέλ κλπ που κρύβετε μέσα σας και που θα ήθελε να εκφραστεί με ρόλο κάπως διαφορετικό από αυτόν που της ανέθεσαν να παίξει στο καλό παραμύθι.
Τι έχετε να χάσετε, αν δοκιμάσετε; Αντίθετα, θα πρωτοτυπήσετε, όταν κυκλοφορούν ανάμεσά μας τόσοι άλλοι μασκαράδες  και χωρίς μουτσούνα, μάλιστα, ολόκληρο τον χρόνο και των οποίων οι προθέσεις απέναντί μας, κάθε άλλο παρά καλοπροαίρετες και χάριν αστεϊσμού είναι.
Για την ακρίβεια και να είμαστε ειλικρινείς οι προτάσεις μας δεν προέρχονται από πρόθεση των εμπνευστών και δημιουργών να προτείνουν αποκριάτικες μεταμφιέσεις.
Είναι έργα από δυο ταλαντούχους εικονογράφους, που με μαεστρία μεταμόρφωσαν τις γλυκές ηρωίδες από γνωστά παραμύθια καρτούν, κυρίως της εταιρείας Ντίσνεϋ, σε κακές και περιθωριακές φιγούρες ο ένας και σε λάγνες παρθένες ο άλλος.
Δυο λόγια για τους δημιουργούς, που τα οφείλουμε, άλλωστε, αφού “δανειστήκαμε” τα έργα τους ερήμην της πρόθεσής τους ή της μη πρόθεσής τους να μας τα δανείσουν, πιστεύοντας απλώς ότι αξίζει τον κόπο να τα προβάλουμε σαν δημοσιογραφικό υλικό, μην έχοντας κανένα σκοπό περεταίρω εκμετάλλευσής τους.
H πρώτη ενότητα “Οι κακές ηρωίδες του Ντίσνεϋ” αποτελείται από έργα του Τζεφτούνς (Τζεφ +[καρ]τουνς), του οποίου το πραγματικό όνομα είναι Τζέφρυ Τόμας.
Είναι Αμερικανός και κατάγεται από την Βιρτζίνια, αλλά έχει γεννηθεί στην Ιαπωνία.
Τίτλος του πορτοφόλιο από όπου οι εικόνες “Twisted Princess” (Διαστρεβλωμένες πριγκίπισσες).
Η δεύτερη ενότητα (απαραίτητη η ιατρική συναίνεση για τους άρρενες έχοντες καρδιοαγγειακά προβλήματα) έχει τίτλο "Παρθένες και Σέξυ" και αποτελείται από έργα του γνωστού κομίστα εξωφύλλων σε διάφορα περιοδικά Τζ. Σκοτ Κάμπελ.
Ο Τζέφρυ Σκοτ Κάμπελ, που συνήθως υπογράφει σαν Τζεφ Κάμπελ είναι Αμερικανός καρτουνίστας γεννημένος στο Μίτσιγκαν.  Έχει συνεργαστεί σε εξώφυλλα της Μάρβελ και της DC. Τίτλος του πορτοφόλιο από όπου οι εικόνες του: “Fairy Tales Fantasies”.
Και οι δύο αυτοί καλλιτέχνες έχουν αναρτήσει τα έργα τους στην διαδικτυακή κοινότητα Deviant art (Αποκλίνουσα Τέχνη), μια κοινότητα καλλιτεχνών, που παρακάμπτει τους κανόνες της ακαδημαϊκής ζωγραφικής Τέχνης και βρίσκει εφαρμογή στις συνθέσεις της 9η Τέχνης, του Κόμικ.


 ΟΙ ΗΡΩΙΔΕΣ ΤΟΥ ΝΤΙΣΝΕΫ ΕΙΝΑΙ ΚΑΚΕΣ  (και μας το κρύβουν);

Μικρή γοργόνα, σου λέει ο άλλος. Με πιράνχας για κατοικίδιο;

Η Αλίκη έδειξε τον αληθινό τηςχαρακτήρα της όταν έφτασε στη Χώρα των Θαυμάτων.

Αυτήν την Γιασμίν ερωτεύθηκε ο Αλλαντίν;

Έτσι εξηγείται γιατί η Εσμεράλδα υπήρξε αντικείμενο πόθου του Κουασιμόδου

Άξια του αγαπημένου της Ρομπέν των Δασών, η λαίδη Μάριαν

Μεγάρα ή Μέγαιρα; Γιατί ο Ηρακλής είναι καλύτερος;


Η Νάλα, η βασιλική σύζυγος του βασιλιά των λιονταριών πρέπει να έχει και το πρέπον παρουσιαστικό
αγριάδας και ύφος αιμοβόρικο. Οι λιονταρίνες, εξάλλου κυνηγάνε. Οι λέοντες βασιλείς ασχολούν-
ται με τις υποθέσεις του κράτους της ζούγκλας τους.

Μάζεψε τα μαλλιά σου, Ραπουνζέλ!.. Έχεις γεμίσει τον κόσμο τρίχες, κορίτσι μου!
Η Μουλάν, εντάξει ,είναι πολεμίστρια και δικαιολογείται



Κι η Ποκαχόντας το ίδιο. Πολεμίστρια


Για αυτό βιαζόταν να φύγει από το πάρτυ η Σταχτοπούτα πριν από τα μεσάνυχτα!

Me Jane!... You Tarzan!.. Κια θα ακούς ό,τι σου λέω για να μαθαίνεις, γιατί θα σε πάρει και θα
σε σηκώσει. Διαφορετικά δεν θα γίνεις ποτέ βασιλιάς της ζούγκλας!

Καλέ, ληγμένη χρυσόσκονη χρησιμοπεί η Τίνκυ Μπελ; Πώς έγινε έτσι;

Οι επτά νάνοι είναι αυτοί, ή επτά καλικάντζαροι του στοιχειωμένου δάσους; Μια τέτοια Χιονάτη τους χρειάζονταν, όχι η άλλη με το "σεις" και με το "σας".

Οποία απογοήταυση του Τέρατος, για την Ωραία του!... Νύχια γαμψά, βλέμμα φονικό.
 
Ωρόρ.. Η Ωραία κοιμωμένη του Δάσους (Χαϊδαρίου). Χα!


ΠΟΛΥ ΠΑΡΘΕΝΕΣ, ΠΟΛΥ ΣΕΞΥ!
Αγαπημένη παραμυθένια ηρωίδα σε τέσσαρες εκδοχές του look της






Και μια κάπως διαφορετική Αλίκη, παρέα με την ανταγωνιστική παρουσία της
Queen of Hearts. Δεν μας χαλάει καθόλου που ο Λούις Κάρολ
δεν είχε φανταστεί ακριβώς έτσι τη Ντάμα-κούπα του παραμυθιού του.


Άν και δικιά μου Γαλάζια Νεράιδα ήταν έτσι, δεν θα είχα κανένα πρόβλημα
να ήμουν Πινόκιο. Εσείς θα είχατε;

Πετάει η ομάδα με μια τέτοια Γιασμίν. Συμφωνεί -καθώς βλέπετε-
και το πνεύμα του λυχναριού.

Ολόκληρο το Λονδίνο στα πόδια της ιπτάμενης Γουέντυ. Ας μην την κρατούσε
ο Πήτερ Παν από το χέρι!

Δεν βάζουν τέτοια κορίτσια σαν την Γουέντυ να περπατήσουν στη σανίδα,
Κάπταιν Χουκ, παλιοπειρατή!.. Ευτυχώς, που καταφτάνει γοργά ο ήρωάς μας:
ο Πήτερ Παν!


Φωτογραφικό ντοκουμέντο, όπου ο πονόψυχος ξυλοκόπος αφήνει τη Χιονάτη να
το σκάσει τρέχοντας στο πυκνό και άγριο δάσος. Ευτυχώς για αυτήν που ο κακός
λύκος παίζει στο παραμύθι της Κοκκινοσκουφίτσας.



Η κακιά βασίλισσα-μάγισσα μόλις πληροφορήθηκε από τη μουτσούνα στον καθρέφτη
ότι η Χιονάτη ζει και όσον ούπω θα βασιλεύει κι όλας στη θέση της. Ξέχωρα, που ο έχων φίνο 
γούστο καθρέφτης, της πέταξε κατάμουτρα ότι η Χιονάτη είναι και ομορφότερη. (Προσωπικά,
δεν συμφωνώ με τον καθρέφτη).

Στιγμές αγωνίας για τους γνωρίζοντες το παραμύθι. Η κακιά βασίλισσα-μάγισσα
μεταμορφωμένη σε γριά, μόλις έδωσε το φαρμακωμένο μήλο στην άδολη Χιονάτη.

Ακολουθούν τρία στιγμιότυπα από την πολυάσχολη καθημερινότητα της Άριελ, της γνωστής και ως Μικρής Γοργόνας, ηρωίδας στο ομώνυμο παραμύθι του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν.


Ενώ ποζάρει για τον ανδριάντα της στο λιμάνι της Κοπεγχάγης.
Τον προηγούμενο τον έχει φάει η αρμύρα.


Σε στιγμές περισυλλογής, ενώ τη βασανίζει ακόμα το υπαρξιακό της ερώτημα:
"Ζει ο βασιλιάς Αλέξανδρος, καλέ μου;"


Ενώ ντύνεται (;!) και στολίζεται να βγει για shopping therapy.

Οι πολεμικές τέχνες έχουν τη θεά τους.
Τη λενε Μουλάν.
Τι κι αν είναι μικρή στο δέμας; Αστράφτει το χρυσάφι πάνω της (για την ακρίβεια
η μαγική χρυσόσκονη). Τη χρυσόσκονη της Ντίγκυ Μπελ, μάλλον ορέγεται ο
Κάπταιν Κουκ, επειδή το κορίτσι του πέφτει κομμάτι μικρούλικο.
Ω, πόσο όμορφος θα πρέπει να είναι ο μικρόκοσμος με κάτι τέτοια πλάσματατα σαν
την Τοσοδούλα και την αμέσως πιο πάνω ομοιοϋψή της Ντίνγκυ Μπελ!

Τρεις αρκούδες του προγράμματος προστασίας "Αρκτούρος", ενώ περιεργάζονται το
περίεργο πλάσμα που έφαγε το φαϊ τους και κοιμόταν στο κρεβάτι της μικρότερες
από αυτές. Εδώ, η αποκριάτικη πρότασή μας περιλαμβάνει και τις αρκούδες, επειδή
χωρίς αυτές, το τι θέλει να πει ο μύθος δεν είναι αντιληπτόν.

Ραπουνζέλ: Ο μύθος λέει ότι έρριξε τήν πλούσια κόμη της από το παραθύρι της για να
βοηθήσει τον καλό της να σκαρφαλώσει κρυφά στην κάμαρα του πύργου που την
κρατούσαν φυλακισμένη.
Με τέτοιο μαλλί θα μπορούσαμε να την μπερδέψουμε με τη λαίδη Γκοντάιβα, αλλά
η λαίδη δεν έπαιξε σε καρτούν. Μόνο σε κανονική ταινία.

Στο μεσαίο πλατύσκαλο διακρίνεται ευκρινώς το απολεσθέν κρυσταλένιο γοβάκι της
Σταχτοπούτας. Θα το προσέξατε ασφαλώς, αφού ήταν το μοναδικό στοιχείο χάρη στο
οποίο ο πρίγκιπας του συγκεκριμένου παραμυθιού κατόρθωσε να εντοπίσει την ονειρική
οπτασία με την οποία χόρευε αποκλειστικώς έως τα μεσάνυχτα παρά ένα λεπτό.

Η Σταχτοπούτα βγάζει και το άλλο κρυσταλένιο γοβάκι της για να μπορεί να τρέξει
αποτελεσματικότερα, ενώ η μαγική τουαλέτα της αρχίζει σιγά-σιγά να εξαφανίζεται.
Αν επιλέξετε να υποδυθείτε την Ωραία με το προτεινόμενο κουστούμι, φροντίστε
ο συνοδός σας να έχει δεχτεί προηγουμένως να θέλει να παίξει τον ρόλο του
Τέρατος φορώντας το προτεινόμενογια αυτόν κουστούμι, γιατί αν επιμένει να ντυθεί
αναλόγως με σας ως τέρας, τότε, μπρρρ... Φρίκη!
Ολοκληρώνουμε το αφιέρωμα με μια πρόταση για Ωραία Κοιμωμένη συνοδευόμενη
από το απαραίτητο ντεκόρ, ώστε ν γίνει κατανοητή η αμφίεσή σας.

Αυτά.
Να 'σαι καλά, αγαπητέ κύριε Σκοτ Κάμπελ με τις ωραίες εικονογραφήσεις σου που τις χρησιμοποιήσαμε σαν αποκριάτικες ιδέες.

3 σχόλια:

  1. Ετσι και αποφασίσουν οι γυναίκες να σου γράψουν γι’ όσα μύρια ανεβάζεις με τις ζωγραφιές και φωτογραφίες, που απορώ πού τις ξετρυπώνεις, αλοίμονό σου...

    Όμως ας αρχίσω εγώ τον εξάψαλμο μιας κι έχω πάρει το «δεν» κολλάει... (ερμηνεία: δεν πείθομαι).

    Ζήτωσαν οι γιασμίνες, οι χιονάτες, οι αριελς, εσμεράλδες, γοργόνες (χωρίς μάγκες), και άλλες θεές, πριγκήπισσες και όχι μόνο... αλλά ας ξεκαθαρίσω τα πράγματα.

    Πρώτα ο «τίτλος» άκουσον ακουσον «η κρυμμένη γοητεία της άλλης όψης», αν έχεις δει Μασκαρά, μασκαράδες, μασκαρεμένους και λοιπούς άξιους της υποκριτικής θεατρίνους και εννοώ της πολιτικής και ουχί του πολιτισμού, που μπορεί να γοητεύσουν και μάλιστα κρυφά, τότε μιλάμε για παραμύθια..

    Μάλλον για παραμύθια μιλάς φίλε και σε παρεξήγησα, όμως όχι δεν είναι για παρεξήγηση γιατί τα παραμύθια είναι η αλήθεια μας, και συνεχίζω. Δεν χρειάζεται κανείς «μάσκα» για να μασκαρευτεί, είμαστε μασκαρεμένοι εδώ και χρόνια με τα κουρέλια και τη σκέψη του καραγιιόζη.

    Τώρα αυτός ο ταλαντούχος, ηδονόχαρος ζωγράφος, κυριος Τζεφ Κάμπελ, καλά τα κατάφερε δεν μπορώ να πω έξυπνες φιγούρες από τη μια αγγελικές μορφές από την άλλη σατανικές και παρθένες και sexy... Sexy;? δεν ταιριάζει, γιατί αν παρθένες σας λυπούμαι κύριοι αν πάλι θέλετε παρθένες και sexy (μαύρο φίδι που σας έφαγε) λυπάμαι διπλά γιατί σας βλέπω μαραμένα αντράκια με απογόνους κινέζους. Όπως και να το κάνεις και να για παράδειγμα η Μέγαιρα, χθόνια θεά σου λεει ο άλλος.. όμως τι άλλο είναι από θηλυκό μ’ όλη την έννοια της λέξης, άγριο θηλυκό δηλαδή, όμως θεά, επαναλαμβάνω, που βασανίζει λένε .... ναι δε λεω όχι, αλλά ποιους παρακαλώ; Ποιους άλλους από τους άπιστους και προδότες;


    Αν καταλάβατε τι έγραψα, παρακαλώ εξηγείστε και σε μένα, ευχαριστώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η "κρυμμένη γοητεία" μπήκε στον τίτλο λειτουργώντας δίσημα.
      Αναφέρεται κατά πρώτον στην επιμελώς κρυμμένη άλλη όψη, όπου κάθε γυναίκα η οποία σέβεται τον εαυτό της, την φανερώνει τη στιγμή που επιλέγει ως πιο κατάλληλη. Η αποκάλυψή της ενέχει το στοιχείο της ευχάριστης ή της δυσάρεστης έκπληξης για τον μονοκόμματο σε τέτοια τερτίπια άντρα. Ωστόσο, κάθε άντρας γνωρίζει για τον Ιανό που κρύβουν μέσα τους οι γυναίκες και τον γοητεύει το παιχνίδι να τον αποκαλύψει. Εν προκειμένω, για τις καλές πριγκίπισσες των παραμυθιών η αποκάλυψη έκρυβε ευχάριστη έκπληξη. Όσο για το δεύτερο σκέλος του δισήμου στον τίτλο, ασφαλώς θα έχεις ακούσει, αλλά και θα έχεις παγιδευτεί κι άλλες φορές στο παρελθόν από ένα τίτλο-αγκίστρι για να μπεις να διαβάσεις το θέμα. Ε, αυτό έκανα κι εγώ τώρα. Αν δεν υπήρχε η "κρυφή γοητεία" να σου ξεσηκώσει την περιέργεια, θα έμπαινες να διαβάσεις το κομμάτι; Γιατί είναι πιο κρυφή "Le charme discret de la bourgeoisie?"

      Διαγραφή
  2. Πολύ ολοκληρωμένη παρουσίαση, μπράβο σας.
    Δυστυχώς, κύριε Βλάχο, οι γυναίκες τις περισσότερες φορές αδυνατούν να μας καταλάβουν (με όλο τον σεβασμό, κυρία Μακαριάδη).
    Σας εύχομαι καλή συνέχεια στο όμορφο έργο σας...

    ΑπάντησηΔιαγραφή